Duygu Bilimi ve Duygusal Zeka ile Etkin İletişim Programı
Amaç:
Genos International Duygusal Zeka Modeli, duygularımızla akıllıca hareket etmemize ve kararlarımızı, davranışlarımızı ve performansımızı geliştirmemize yardımcı olan bir dizi yetkinliğe odaklanır. Duygusal zekasını davranışlarına yansıtan insanlar, kendilerini ve diğerlerini daha iyi tanıyarak, ilişkilerini yapıcı bir şekilde yönetirler.
Programda amacımız katılımcıların hem kendilerinin hem de birlikte çalıştıkları insanların esenliklerini ve performanslarını artırabilmeleri için gereken duygusal zeka yetkinliklerini fark etmelerini ve uygulamaya hazır hale gelmelerini sağlamaktır.
Kazanımlar
〉 Duygusal zekayı liderlikte uygulamak ve diğerlerinde bu temelde yüksek performans yaratmak için araç ve teknikleri keşfedecek ve uygulayacaksınız.
〉 Liderlik yaklaşımınızı keşfedecek ve öz farkındalığınızı geliştireceksiniz.
〉 İletişim yeteneğinizi geliştirmeyi, empati kurmayı, gelişim odağında kalmayı, stratejik düşünmeyi ve çalışan bağlılığını artırmanın yöntemlerini edineceksiniz
〉 Geri bildirimleri etkili bir şekilde yöneteceksiniz
〉 Empati kurma ve diğerleriyle bağlantıya geçmenin yöntemlerini öğreneceksiniz 〉Davranış ve performans hakkında diğerleriyle yapıcı görüşmeler yapmanın yöntemlerini fark edeceksiniz
〉 Stratejik düşünme ve etkin kararlar için gereken yaklaşımları kazanacaksınız
〉 Kendi esenliğinizi geliştirmenin yollarını tespit edeceksiniz
〉 Etki alanınızdaki kişileri yapıcı bir şekilde etkilemenin yollarını öğreneceksiniz
Duygusal Dayanıklılık, Yılmazlık ve Bilişsel Esneklik Programı
Amaç:
Hem iş hem de özel yaşamda, hayatın bize getirdiği zor durumlarla başa çıkabilmemiz gerekir. Zihinsel, duygusal ve fiziksel sağlığımızı korumak günümüz hızlı iş dünyasında her zaman olduğundan daha da önemli . Yılmazlığı ve dayanıklılığı artırmak artık bir lüks olmaktan ziyade tam bir ihtiyaç haline geldi.
Duygusal dayanıklılık ve yılmazlık yetkinliği, kişilerin yoğun duygusal deneyimleri sırasında, tepki vermek yerine dengeli kalabilmelerine yardımcı olur. Bu program sırasında katılımcılar dayanıklılık anlayışlarını geliştirecek, işyerinde dayanıklılıklarını geliştirmek için bilimsel yöntem ve yaklaşımları deneyimleyerek keşfedecekler.
Bu programda amacımız yoğun iş ortamında, artan talepler karşısında ve stres anlarında kendimizi ve ilişkilerimizi yönetebilmek için duygu, düşünce ve davranış döngülerimizi nasıl daha etkin kullanabileceğimizi kapsayan yaklaşımların aktarılması ve uygulanmaya hazır hale getirilmesidir
Kazanımlar
〉Yoğun iş ortamıyla, değişen koşullarla, duygularla ve düşüncelerle baş edebilme becerilerini kazanacaksınız
〉Stresi deneyimleme yaklaşımınızı değiştireceksiniz
〉Stres yaratan ve duygusal dayanıklılığınızı etkileyen durumları fark edeceksiniz
〉Kişisel kullanım kılavuzunuzu öğreneceksiniz
〉Duygularınızı bastırmayı değil yönetmeyi ve akıllıca kullanmayı öğreneceksiniz
〉Stres anlarında duyguları algılama, anlama ve yönetme becerilerinizi geliştireceksiniz
〉Problem yaratan durumlarla ilgili yapıcı çözümler bulma ve uygulama yaklaşımlarını kazanacaksınız
〉Zorluklar karşısında fırsatları hem görmeyi hem de fırsatları yaratmayı keşfedeceksiniz.
KoçVari Liderlik Programı
Amaç:
KoçVari Liderler, değişim yönetimi, çalışan bağlılığı ve dayanıklılık için gereken kültürün oluşmasını sağlarlar. Liderlerin, çalışanların refahını, üretkenliğini ve şirket kültürünü oluşturmak ve desteklemek için insanları her zamankinden daha fazla anlaması, geliştirmesi ve doğru yönlendirmesi gerekiyor. Koçluk, tüm bu liderlik özelliklerinin temelini oluşturan bir iletişim modelidir.
Programımızda amacımız yöneticilerin ve liderlerin, koçluk iletişim modelini ve yaklaşımını duygusal zeka yetkinlikleri ile birleştirerek, ekiplerindeki potansiyelleri açığa çıkarmak ve performansa dönüştürmek için gereken yöntemleri uygulamaya hazır hale getirmektir.
Kazanımlar
〉İletişimlerinizde uyum, özgünlük ve güvenin nasıl geliştirilebileceğini öğreneceksiniz
〉Özfarkındalığınızı artırarak mevcuda odaklanmayı ve derin dinlemenin önemini fark edeceksiniz
〉İçgörüyü kolaylaştırmak için güçlü sorular sorma becerilerini kazanacaksınız
〉Geri bildirim vermenin ince ayarlarını öğreneceksiniz
〉Koçluk yaklaşımlarını bağlama ve duruma göre uyarlayabilme yetkinliğini kazanacaksınız
Yapıcı iletimler için koçluk modeli ve çerçevesini keşfedeceksiniz
Öz Şefkat Uygulamaları ile İçsel Güçlenme ve Dayanıklılık Programı
Çatışma Yönetimi Programı
Amaç:
Programımızın temel amacı kurulan ilişkileri daha yapıcı hale getirmenin ve günlük hayatın bir parçası olan çatışmaları yönetebilmelerinin bilimsel yöntemlerini katılımcılara aktarmaktır.
Bu doğrultuda programımız, çalışanların, gerek kendileriyle gerekse de iş yerindeki durumlarla ilgili duygularını, düşüncelerini ve yaklaşımlarını etkili bir şekilde (doğru zamanda, doğru şekilde, doğru kişilere) ifade edebilmelerini sağlamalarına odaklanır ve kurum kültürünün daha açık ve güvenilir ilişkiler üzerine oturması hedeflenir.
Kazanımlar:
〉Ekibinizde motivasyon, bağlılık, moral, yaratıcılık, problem çözme yeteneği ve üretkenliği direkt olarak olumlu etkileyen Psikolojik Güvenlik kavramının ne olduğunu öğreneceksiniz
〉İş ortamında kendiniz gibi davran
〉Psikolojik güvenliğin bireyler, ekipler ve kurumlar için neden önemli olduğunu kavrayacaksınız
〉Güven ortamını ve herkesin kendisi gibi davranabildiği bir çevrenin oluşturulma yöntemlerini öğreneceksiniz
〉Kapsayıcı bir iş yeri yaratmak için pratik stratejileri kavrayacaksınız
〉Hem kendinizin hem de çevrenizin otantik kimliklerini ortaya koyabilmeleri için gereken koşulları nasıl sağlayacağınızı öğreneceksiniz
Kişisel Keşif ve Yaşamda Anlam Programı
Etkin Zihinsel Yönetim ile Doğru Karar Alma ve Problem Çözme Programı
Yenilikçi Düşünceyle İşleri Kolaylaştırmak Programı
Empati Kurma ve İletişimde Söylenmeyeni Okuma Programı
Amaç:
İletişim alanındaki çalışmaları ve “Duygu Bilimi” kavramına yönelik geliştirdiği önemli yöntemler ışığında Prof. Paul Ekman, iletişimde beş kanalın önemine vurgu yapar. Özel ve iş yaşamında gerçekleşen iletişimlerde, kişilerin ne kadar samimi oldukları ve karşı tarafa gerçeği ne kadar aktardıklarını belirleyebilme, beş kanalı iyi değerlendirmekle mümkün olur.
Programda amacımız duyguların bilimi, bedenimizdeki dışa vurumları ve duygu/düşünce oluşumu anında iletişime yansıyanları doğru anlama ve bu anlayışla yapıcı iletişimler kurma yöntemlerini kazandırmaktır.
Kazanımlar
〉 Duyguların nasıl ortaya çıktığını anlayacak ve farklı iletişim kanallarından gelen mesajları doğru yorumlayabileceksiniz.
〉 Kendinizin ve diğerlerinin yüz ifadelerini, beden dillerini, ses tonlarını bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme yetkinliğini kazanacaksınız.
〉 Derin dinleme ve gözlem becerilerinizde atılım sağlayacaksınız.
〉 Diğerlerinin duygularını tanımlama kapasitenizi geliştirecek ve verimli ilişkiler kurabilmek için uygun stratejileri benimseyeceksiniz.
〉 Daha kapsayıcı, anlayışlı, destekçi, otantik ve güçlendiren biri olmak için bilimsel veriler ışığında uygulanabilir yöntemler öğreneceksiniz.
Farklı ve Zorlayıcı Kişilerle İletişim Programı
Amaç:
Her biri benzersiz kişiliklere, güçlü yönlere ve yaşam deneyimlerine sahip birçok farklı kişi ile kurulan yapıcı iletişimler ve ilişkiler, yaşamdaki tatminin temel kaynaklarından biridir. Kişiler, gerek kendi gerekse de diğerlerinin etkileşim tarzlarını ve yapılarını doğru yöntemlerle anladıklarında bağlılığı sağlama, motive etme, güven ortamı yaratma, ikna ve etkileyebilme potansiyellerini ortaya çıkarma ve hedeflerine ulaşma konularında kendilerini geliştirirler.
Programımızda amacımız, katılımcılara kendilerini ve iletişimde oldukları kişileri derinden anlayarak iletişimlerini daha da güçlendirmeyi sağlamaktır.
Kazanımlar:
〉 Kişiliklerin dört boyutunu öğrenecek ve bunları tespit edebileceksiniz
〉 İnsanları gerçekten nelerin motive ve demotive ettiğini öğreneceksiniz
〉 Farklı yapıdaki kişilerle uyumlanabilmeyi ve doğru iletişim kurma yöntemlerini anlayacaksınız
〉 Yapıcı iletişimler kurmanın ve kendinizi daha etkili ifade etmenin yollarını kavrayacaksınız
〉 En iyi sonuçlara ulaşmak için farklı kişileri etkilemenin yollarını değerlendireceksiniz
〉 Sizden farklı yapıdaki kişilerle güven ortamını sağlamanın yöntemlerini anlayacaksınız
〉 Kişisel ve profesyonel hedeflerinize ulaşabilmek için daha da güçlü ilişkiler kurmanın yollarını öğreneceksiniz.
Liderlikte Duygusal Zeka Programı
Amaç:
Liderlik, temelde yüksek performansı kolaylaştırmak ve böylece başkalarını işleri etkili ve verimli bir şekilde yapmaya motive etmekle ilgilidir. Duygusal zeka, liderlerin bu işlevi gerçekleştirmesine yardımcı olan önemli bir özelliktir. Bilimsel araştırmalar ve çalışmalar, insanların kendilerini geliştiren amaçlı bir işe dahil olduklarını hissettiklerinde ve kendilerine değer verildiğini, ilgilenildiğini, danışıldığını, saygı duyulduğunu, bilgilendirildiğini ve anlaşıldığını hissettiklerinde, en iyi performansı sergilediklerini göstermiştir.
Programımızda amacımız, liderlerin duygusal zekalarını geliştirerek, davranışlarına yansıtmaya hazır hale gelmelerini sağlamak ve hem kendilerini hem de etki alanlarındaki diğer kişileri geliştirmelerine destek olmaktır.
Kazanımlar
〉Duygusal zekayı liderlikte uygulamak ve diğerlerinde bu temelde yüksek performans yaratmak için araç ve teknikleri keşfedecek ve uygulayacaksınız.
〉 Liderlik yaklaşımınızı keşfedecek ve öz farkındalığınızı geliştireceksiniz.
〉İletişim yeteneğinizi geliştirmeyi, empati kurmayı, gelişim odağında kalmayı, stratejik düşünmeyi ve çalışan bağlılığını artırmanın yöntemlerini edineceksiniz.
〉Geri bildirimleri etkili bir şekilde yöneteceksiniz.
〉Empati kurma ve diğerleriyle bağlantıya geçmenin yöntemlerini öğreneceksiniz.
〉Davranış ve performans hakkında diğerleriyle yapıcı görüşmeler yapmanın yöntemlerini fark edeceksiniz.
〉Stratejik düşünme ve etkin kararlar için gereken yaklaşımları kazanacaksınız.
〉Kendi esenliğinizi geliştirmenin yollarını tespit edeceksiniz.
〉Etki alanınızdaki kişileri yapıcı bir şekilde etkilemenin yollarını öğreneceksiniz.
Etkin İfade, Otantiklik ve Geri Bildirim Programı
Amaç:
Psikolojik olarak güvenli bir ekipte, pozisyonları, iş unvanları veya rütbeleri ne olursa olsun tüm üyeler kendilerini ifade etme konusunda eşit haklara sahiptir. İşyerinde psikolojik güvenlik, personelin görüşlerini ifade etme, hatalarını kabul etme, geri bildirim verme ve alma, iyileştirme önerme ve ekibin geri kalanı tarafından utanma, cezalandırma veya reddedilme korkusu olmadan sorunları belirtme konusunda kendilerini rahat hissettiği bir ekip iklimini ifade eder.
Programımızda amacımız, katılımcılara kurum kültürü konusunda atılım sağlamalarına olan tanıyacak olan psikolojik güvenlik kavramını aktarmak ve uygulama yöntemleri ile donatmaktır.
Kazanımlar:
〉Ekibinizde motivasyon, bağlılık, moral, yaratıcılık, problem çözme yeteneği ve üretkenliği direkt olarak olumlu etkileyen Psikolojik Güvenlik kavramının ne olduğunu öğreneceksiniz
〉İş ortamında kendiniz gibi davran
〉Psikolojik güvenliğin bireyler, ekipler ve kurumlar için neden önemli olduğunu kavrayacaksınız
〉Güven ortamını ve herkesin kendisi gibi davranabildiği bir çevrenin oluşturulma yöntemlerini öğreneceksiniz
〉Kapsayıcı bir iş yeri yaratmak için pratik stratejileri kavrayacaksınız
〉Hem kendinizin hem de çevrenizin otantik kimliklerini ortaya koyabilmeleri için gereken koşulları nasıl sağlayacağınızı öğreneceksiniz
Spiritüel Zeka ile Anlayışlı ve Yapıcı İş Ortamı
Amaç:
Spiritüel zeka, durumdan bağımsız olarak iç ve dış huzur korunurken sağduyu, bilgelik ve merhametle davranma becerisidir.
Programımızda amacımız, spiritüel zekanın becerilerini kullanarak, katılımcıların kendilerini ve çevrelerini bilgelik ve merhameti merkeze alarak değerlendirmelerini ve bu sayede anlayışlı ve yapıcı bir kültürün oluşmasını sağlamaktır.
Kazanımlar
〉‘Yaşadığınız her şeye rağmen' iç ve dış huzurunuzu korumanın yollarını keşfedeceksiniz
〉Olumsuzluk anlarında dahi sağduyuyla yaklaşma becerisini nasıl yansıtacağınızı deneyimleyeceksiniz
〉Yaşamınızın kontrolünü ben merkezli ve tepkisel egodan alıp, kolektif, bilge ve sağduyu sahibi üst aklınıza devredeceksiniz
〉Etki alanınızdaki kişileri kapsayıcı, anlayışlı, ve hizmetkar bir lider olarak güçlendirmenin yollarını fark edeceksiniz.
Satışta Duygusal Zeka Programı
Amaç:
Duygusal zekalarını davranışlarına etkin bir şekilde yansıtan satış görevlileri hem kendilerindeki hem de müşterilerindeki duyguları algılayabilir, anlayabilir ve yapıcı bir şekilde yönetebilir. Bu sayede müşterilerin kendilerini anlaşılmış ve değerli hissetmelerini sağlayabilirler.
Programın amacı satış sorumlularının, satış öncesi, sırası ve sonrasında duyguların etkilerini öğrenmelerini sağlayarak müşterilerle etkileşimleri en verimli ve yapıcı hale getirmelerini sağlayacak yöntem ve araçları aktarmaktır.
Kazanımlar
〉Satış sürecinin arkasındaki sinirbilimi anlayacaksınız
〉Müşterinin beyninin satın alma kararını veren tarafıyla iletişime geçmeyi öğreneceksiniz
〉Daha özgün ve samimi bir şekilde davranmak için özfarkındalığınızı geliştireceksiniz
〉Sonuçlara odaklanmayı ve süreci yönetip empati kurmayı beraberce uygulamanın yollarını öğreneceksiniz
〉Karşınızdaki kişiyi daha derinden tanıyarak iletişimlerinizi uyarlayabilmeyi deneyimleyeceksiniz
〉Daha güçlü bağlantılar ve güven oluşturmanın yollarını keşfedeceksiniz
〉Farklı kişiliklerle iletişimi geçme yöntem ve tekniklerini öğreneceksiniz
〉Dayanıklılığınızı artırarak, satış stresiyle daha iyi başa çıkabilme yöntemlerini öğreneceksiniz.